كل عام و انتم جميعا بخير ورمضان مبارك وكريم عليكم جميعا



شاروخان - محبين شاروخان - منتدى شاروخان - Shahrukh Khan صور شاروخان 2012 , منتدى شاروخان , منتديات شاروخان , عشاق شاروخان , اخبار شاروخان , صور شاروخان , موقع شاروخان , موقع شاروخان , محبى شاروخان , اخبار افلام شاروخان , صور افلام شاروخان , صور فيلم شاروخان الجديد , رابطة عشاق شاروخان , موقع شاروخان العربى , موقع شاروخان الرسمى, شاروخان العرب , شاهروخان , شروخان , شرخان , النجم شاروك خان , النجم شاروخان , اصدقاء شاروخان , تاريخ شاروخان , حياة شاروخان , زوجة شاروخان , عيد ميلاد شاروخان , عائلة شاروخان , رابطه محبين شاروخان , دردشه شاروخان , Shahrukh Khan Official Site

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
#1  
قديم 06-30-2010
Love Ian
:-X-: مشرفة سابقة عندنا :-X-:
اميرة الاحلام غير متواجد حالياً
Egypt     Female
SMS ~
عاشقه ايان
لوني المفضل Black
 رقم العضوية : 85
 تاريخ التسجيل : Jun 2010
 فترة الأقامة : 1394 يوم
 أخر زيارة : 08-03-2013 (02:14 PM)
 الإقامة : الجيزه
 المشاركات : 1,416 [ + ]
 التقييم : 135
 معدل التقييم : اميرة الاحلام يستحق الابداعاميرة الاحلام يستحق الابداع
بيانات اضافيه [ + ]
Hasry كيف قابلت شاروخ خان ملك بوليوود



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..

مبدئيا أنا ملقيتش أي مكان لموضوعي ده في المنتدي فحطيته هنا فلكم مطلق الحرية في نقله لأي مكان (حتي سلة المهملات )

دي قصة بقالي مدة بفكر أكتبها من باب التهيؤات (وأنتوا عارفيني في التهيؤات .. مواراييش غيرها)

طبعا أنا معنديش الموهبة ومحاولاتي إللي قبل كده كانت متواضعة جدا (كانت فاشلة بس بحب أجامل نفسي )

بس بما إن شاروك مجننا جميعا فمفيش مشكلة إننا نعيش الوهم سوا شوية

بس أنا خيالي مريض حبتين وأديكوا حتشوفوا معايا أنا قابلته إزاي... فى خيالى طبعا




الحلقة الأولي

لمن لا يعلم من هو شاروك خان ...



أين تعيش أنت إذن... أفق ألا تعلم أنه أكبر نجم سينمائي بالعالم أجمع..


إنه النجم الأول للسينما الهندية منذ عقدين من الزمان..وهو أفضل ممثل بالعالم فأدائه ذو مصداقية خارقة...


من أقواله المأثورة " يمكنك أن تحبني , ويمكنك أن تكرهني , ولا يمكنك أن تتجاهلني أبدا"



وأنا ممن يحبونه ويقدرونه..


لكن بالنسبة لي هو أكبر من ذلك بكثير ... هو شاروك خان الإنسان...


لكن من أنا .. يجب عليكم أن تتسائلوا .. أنا بإختصار فتاة مصرية أعيش بالقاهرة



أبلغ من العمر 14 عاما, تخصصت قراتى في علم النفس وأعمل كمديرة للازاعة الخاصة بالمدرسة

وقعت تحت تأثير أدائه الرهيب وأثارني الفضول حول هذا الرجل ونجاحه



من أين له بكل هذا الفيض من المشاعر ؟


لديه قابلية عجيبة لسحر أي إنسان بشخصيته حتي خارج السينما.



كفاني لغو... فلتقرأوا معي قصتي معه...




لقد كان يوم عادي بالعمل ... مرهق كالعادة.. ولكنني الآن بالمنزل لأنعم ببعض الهدوء...



وقمت بنشاطاتي المعتادة ..الصلاة .. ومتابعة أخبار شاروك ومشاهدة بعض المشاهد المؤثرة من افلامه


ثم ذهبت لأنام .. وكعادتي كمحبة للسهر إستيقظت مبكرا وأنا أقاتل لإبقاء عيني مفتوحة.. كم أود أن تكون كل الأيام أجازة
غسلت وجهي وصليت وإرتديت ملابس المدرسة ثم ناولني شاروك دبوس الطرحة لأثبتها ...



لحظة واحدة ...


ماااذاااااااااااا؟



من؟؟؟؟؟؟؟؟؟




إنه شاروك يقف بهدوء بإبتسامته المعهودة خلفي في المرآة ...



فظللت أنظر إليه قليلا لا أعلم كم من الوقت مر ثم قلت



أنا: لالالا أنا أكيد بحلم إنى قمت وجهزت .. يانهار أبيض أنا كده حتأخر عالمدرسة لازم أصحي حالا.. أدي نتيجة السهر



شاروك : غريبة جدا إنك هادية أوي في موقف زي ده .



أنا : لا أكيد أنا بحلم ... ده بيكلمني كمان.. هو المنبة مبيضربش ليه؟؟؟؟



شاروك : متتعبيش نفسك .. ده مش حلم .. بالنسبة لك علي الأقل



أنا : تقصد إيه ؟... يانهاااار أبيض أنا إتجننت خلاص أنا بتكلم مع الهلاوس إللي في دماغي




شاروك : ياه .. هي الدنيا دايما كده .. لحد إمبارح كنت بالنسبة لك "الساحر " ودلوقتي بقيت وهم وهلاوس يا فارسة



أنا : أنا معنديش وقت للكلام ده .. أنا حتأخر كده .. أنا حتجاهل الهلاوس دي وحأروح المدرسة وأختلط بالواقع عشان أفوق .. يارب .



شاروك : متفتكريش إني عفريت ساكن هنا , لما تسيبي الشقة حأفضل هنا .



أغلقت الباب ونزلت السلالم في عجالة وبرأسي مليون فكرة وخاطرة تتضارب وتتقاتل لتصل لتفسير منطقي لما يحدث كي أرتاح وهو يلاحقنى



أنا : معقولة أكون إتجننت فعلا كده فجأة .. ده أكيد فعلا ساحر .. الأول بقيت مدمنة لأعماله ودلوقتي عقلي طور هلاوس وتهيؤات بيه ..يادى المصيبة




شاروك وهو يمشي مسرعا بجوار في الطريق : متحاوليش تخلقي تفسير لوجودي هنا معاكي علي إنه مرض .. أنا حأقولهالك مرة واحدة .. "أنا حقيقة مش خيال ".



أنا : أنا قرات علم نفس وإللي بيحصلي ده علامة لإضطراب .. بس بما إني مش مصدقاه يبقي الحمد لله مش مرض عقلي .. بس هو إيه وسببه إيه .. أنا حتجنن .. معقولة أكون إتجننت فعلا أو عندي مرض عضوي أثر علي تفكيري و..



شاروك : أوكي ...أوكي ... إعتبريني حلم يقظة .. مش إنتي بتحبي أحلام اليقظة ...



ثم يستطرد محدثا نفسه : وأنا إللي كنت فاكرك واخدة الموضوع بهدوء.



أنا : إللي بتقوله ده طبيعي بالنسبة للأطفال إنهم يصدقوا أحلامهم .. لكن الراشدين لالالالالا



شاروك : وطي صوتك .. هو صحيح حيك هادي ومش زحمة لكن الناس تقول عليكي إيه ..


ثم يكمل بإبتسامة خبيثة : إتجننتي؟



فيزداد غضبي وأنظر إليه نظرة نارية .. فيتوقف عن مضايقتي ويقول
شاروك : أوكي .. أنا حأسيبك دلوقتي تهدي وتروحي مدرستك عشان زمايلك مايشوفوكيش بالحالة دي


وأشوفك بالليل إن شاء الله عشان تفهمي الموقف كويس ...



أنا ( بعصبية ): موقف إيه إللي حيفهمهولي وهم كبير في مخي المريض .



شاروك : إهدي .. إهدي ..أنا ماشي


ويكمل وهو يسير مبتعدا عن نظري


شاروك : ليه لازم البنات كلها تبقي عصبية كده ..



ظللت شاردة طوال اليوم أفكر بما حدث في الصباح وأتوقع ظهوره كشبح في أي لحظة


ولاحظ زملائى فزعى لكن دون أن يجدوا تفسير منطقي مني ولكني حمدت الله أنه لم يرني أحد وأنا أحدث الفراغ في الصباح ..


لكن هل ستعود حياتي طبيعية كما كانت أم ماذا سيحدث ؟؟؟
وأي تفسير ينتظرني من ملك بوليوود ... يبدوا أنني بدأت أصدق وهمي....




يتبع إن شاء الله (ده إذا عجبتكوا أصلا)



شكلي هييست عالآخر مش كده برضة؟





رد مع اقتباس
قديم 07-01-2010   #2
:-X-: مشرفة سابقة عندنا :-X-:
Love Ian


الصورة الرمزية اميرة الاحلام
اميرة الاحلام غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 85
 تاريخ التسجيل :  Jun 2010
 أخر زيارة : 08-03-2013 (02:14 PM)
 المشاركات : 1,416 [ + ]
 التقييم :  135
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
 SMS ~
عاشقه ايان
لوني المفضل : Black
افتراضي



يا جماعة حد يتخل يقلى اكملها ولا لا

وانا تحت امركم

عيزنى اكملها هكملها

ولو مش عيزين مفيش مشكلة


 

رد مع اقتباس
قديم 07-02-2010   #3
:-X-: مشرفة سابقة عندنا :-X-:
Love Ian


الصورة الرمزية اميرة الاحلام
اميرة الاحلام غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 85
 تاريخ التسجيل :  Jun 2010
 أخر زيارة : 08-03-2013 (02:14 PM)
 المشاركات : 1,416 [ + ]
 التقييم :  135
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
 SMS ~
عاشقه ايان
لوني المفضل : Black
New3



الحلقة الثانية



عدت إلي المنزل وعينى تبحث فى كل ركن عنه .. هل عاد ؟ أم تلاشي الوهم؟ .. وصرت أمارس نشاطاتي اليومية بترقب لظهوره في أي لحظة



ومرت الساعات بطيئة جدا ولم يظهر ... هل كان حلم حقا .. لكن كيف هذا



ثم أخرجتني أمي من أفكارى بملاحظتها إرتدائي الحجاب في المنزل فسألتني عنه فأجبتها بأنه اكثر راحة لى



فقالت : عادي عادي ماهو الجنان مش غريب عليكي .. أنا حأقوم أنام بدل ما أتفرس



وإذا بي أنتفض من جلستي لدي سماعي لصوته وهو بجواري يقول


شاروك : والدتك لذيذة جدا



أنا : لا إله إلا الله ..



شاروك : إيه ؟ ...خضيتك؟



أنا : لا أبدا أنا بس بحب أرفع ضغط قلبي لأقصي حد كل شوية



شاروك وهو يبتسم : شكلك كده من النوع الساخر ...



أنا : شكلك كده حتجيبلي سكتة قلبية



شاروك : الغريب إنها لسه مجاتلكيش مع إنك شوفتيني .. بس إنتي أهدي من الصبح بكتير ...ولا ده تمويه وشوية وحلاقي ألعاب نارية بتخرج من عينيكي تانى؟



أنا : لا لا متقلقش ...رؤيتك حلم لأي معجب بيك بس وكلمة منك ممكن تسعد أيامه كلها لكن أنا مش عايزة كلمة واحدة...أنا عايزة كلام كتير



شاروك : يعني أغنيلك؟



أنا : لا ... أنا عايزة مذكراتك... حلمي إني أعرفك كفاية عشان أعرف سر نجاحك .. أستفيد من خبراتك يمكن أبص للدنيا بنظرة مختلفة أتغلب بيها علي مشاكلي وأحقق أحلامي زيك ..



أكيد ده السبب إللي خلي عقلي الباطن يطور صورتك في شكل هلاوس عشان أحقق أحلامي



شاروك وعيناه تتسعان : وليه متقوليش إني عفريت وممكن أقتلك دلوقتي



فأجيب وأنا أبتسم إبتسامة ثقة : عشان لو كنت عفريت كنت حتختفي من أول ما أذكر الله قدامك.. وكمان العفاريت عندنا مش مثقفين كفاية إنهم يتكلموا إنجليزي





فيبتسم ويقول
شاروك : طيب .. أنا وهم وخيال .. تفتكري ليه عقلك الباطن أظهره دلوقتي ؟



أنا : عشان أنا مفتقده أصحابي ... كلهم سفرو وكمان معظمهم فى الجامعة فاتجوزو وإنشغلوا عني بشكل كبير.. ومحتاجة لحد يفهمني ومفيش في عالم الأوهام أحسن من العقرب الكبير شاروك خان




شاروك : أنا شكلي وقعت في واحدة مجنونة رسمي ... ياتري المغامرة دي أخرتها إيه




أنا : أنا تقبلتك كواقع .. وبصراحة وجودك مش بيضرني بالعكس بيفيدني إني أفضفض مع حد وأوهم نفسي إنه فاهمني ويمكن الدنيا محتاجة شوية وهم نهرب بيه م الواقع عشان نقدر نستحمله




شاروك : وأنا مش عارف أنا جيت هنا ليه ...



ثم يعم الصمت علينا لفترة يفكر بها كل منا بما يحدث..



أنا : طب لو أنت حقيقي .. جيت هنا إزاي



شاروك : حلم .. طول عمري نفسي يبقي عندي قدرة خارقة زي أي بطل خارق



لكن فجأة وأنا نايم حلمت إني بطير وبأجي مصر وبدخل بيت فيه بنت واقفة بتصلي وبتبكي فإستغربت لأنك شايلة كل الهم ده وأنتي لسا في العشرينات ووالدك ووالدتك لسا عايشين ومعاكي ..

... لكن بعد ما خلصتي صلاة لقيت علي ملامحك معالم إرتياح وقومتي ونمتي


وتاني يوم لقيت الحلم بيتكرر وباجي مصر لكن المرة دي بالنهار ودخلت نفس البيت ولقيتك بتلبسي حجابك وإنتي مستعجلة فقلت أساعدك وأناولك الدبوس



أنا : يعني كمان بقالك يومين مراقبني من غير ما أعرف



شاروك : الدنيا علمتني مستغربش من الظواهر الخارقة للطبيعة .. مبستغربش غير من أفعال البشر وبس
ففي الأول كنت فاكر الموضوع حلم غريب لكن لما إتكرر وممسكت الدبوس حسيت إنه واقع فتقبلته بسرعة وبهدوء من غير ما أنط زي المجانين...(ثم يدير عينيه بشكل دائري) زييك



أنا : يعني إنت شايف إني مجنونة ؟



شاروك : لا طبعا ... أنا متاكد



فأبتسم وأقول


أنا : مقدرش أقول لا ...


طيب ... بس عايزاك تعرف إني مش مجنونة وبس .. أنا معاك حأبقي علي طبيعتي ..رذلة وباردة ومستفزة ومملة ورغاية وصريحة بدون مجاملة ...



شاروك (وهو يخفي وجهه بين يديه ):ياربي جوري تاني ... مفيش مفر



أنا : لا هي أكيد رحمة عني ... بس انا عايزاك تكون معايا علي طبيعتك يعني مش شاروك الممثل ولا srk النجم العالمي ...
أنا عايزة شاروك الراجل الهندي المسلم إللي حقق أغلب أحلامه ... الراجل المخلص والأب الحنون والطفل الحزين .. والعقرب شديد الذكاء



شاروك : طب مانتي عارفة سر نجاحي أهو .. عايزة تعرفي إيه تاني؟



أنا : أنا عايزة أعرف شخصيتك الحقيقية لأن هي دي اللي بتبهرني ... الشخصية إللي بتقول عليها مملة بالنسبة للناس القريبة منك هي بالنسبة لي قمة الإبهار



شاروك : وأنا إيه اللي يجبرني إني أبهرك؟



فأنظر في عينيه مباشرة وأنا أبتسم وأقول


أنا : طول عمرك وأنت بتسعي لأنك تبهر أي إنسان يشوفك عشان تكسب حبه ليك ومش بس بتسعي لأنه يحبك بس لا ... دا لازم يتعلق بيك لدرجة إنك تبقي جزء كبير من حياته وميقدرش يستغني عنك أبدا



فتشتد مواجهة العيون بيننا ثم يقول



شاروك : الظاهر إن المغامرة دي حتبقي ممتعة جدا وأنا بتفرج عليكي وإنتي بتحاولي تفهميني .... وبتفشلي
فأبتسم وأقول


أنا : يكفيني شرف المحاولة



شاروك : طيب أشوفك بكرة يا غلاباوية .. وإبقي شوفي حتفسحيني فين في مصر



أنا : يعني أنا حأبقي المرشدة السياحية بتاعتك ... لا أنا مش فاضية .. إنت تروح مكان ما أروح



شاروك : مش ممكن ... كل الستات بتعاملني كده ليه .. الظاهر إن كلهم مجانين



أنا : اه متنساش تبقي تكح قبل ما تظهر .. كفاية فزع بقي
ينظر إلي وهو يبتسم ويقول



شاروك : السلام عليكم


ثم يخرج من النافذة بهدوء وأراقبه وهو يطير ويتلاشي خياله في السماء



أنا : ياتري الحلم ده آخرته إيه ... مع الساحر




الظاهر ياجماعة إن صنف الكركدية الجديد عالي أوي



 

رد مع اقتباس
قديم 07-02-2010   #4
:-X-: مشرفة سابقة عندنا :-X-:
Love Ian


الصورة الرمزية اميرة الاحلام
اميرة الاحلام غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 85
 تاريخ التسجيل :  Jun 2010
 أخر زيارة : 08-03-2013 (02:14 PM)
 المشاركات : 1,416 [ + ]
 التقييم :  135
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
 SMS ~
عاشقه ايان
لوني المفضل : Black
Coffe





الحلقة الثالثة






نمت في هذه الليلة ملئ الجفون كما يقولون .. فإحساس تحقيق حلم بعيد المنال أو بمعني أصح العيش في حلم إحساس رائع .. ولكن كيف ستكون الحياة هكذا .. لست أدري .. سأتركها لله ولا أشغل بالي ...






إستيقظت علي صوت فضل شاكر كمنبه وهو يقول ... ضحكت الدنيا وأخيرا لقيناه .. حبيبي وحياتي كل عمري فداه







فأنا أحب أن أتفائل في الصباح وأتذكر أن الله قد أنعم علي بالوالدان الصالحا





ثم تذكرت أني وجدت تؤام روحي أيضا (شاروك المرة دي) الذي لم أتخيل أبدا أن يرد علي حتي في موقعه علي تويتر







فروحت أجهز أشيائي أرتدي ملابسي في نشاط حتي قارب موعد نزولي ولم يأتي نجمي بعد...







أنا : طبعا لازم يتأخر وأعد أستناه أنا .. بس أنا كده حتأخر علي باص المدرسة ومش عايزاه يطلعلي هناك ويخضني قدام زمايلي .. صحيح ده ممكن الناس تقول عليا مجنونة لو نسيت نفسي وكلمته قدامهم .. طب إذا ..







شاروك وهو يدخل رأسه من الشباك : جيت بدري مش كده ؟







أنا ( بعد أن إنتفضت كل عضلات جسدي): ياربي ... مفيش فايدة ... لازم اللي يعرفك ياما يتجنن ياما يجيله القلب







شاروك وهو لايزال يستند بذراعيه علي الشباك : يعني لو متضايقة من وجودي ممكن أرجع مكان ما جيت







أنا : براحتك .. يعني محبش أفرض عليك صحبتي لو مش عايزها







شاروك وهو يبتعد عن ناظري : أوكي .. باي باي ..







ماذا حدث هل غضب مني بالفعل .. أم هو يلاعبني وسيظهر ثانية بعد دقائق قائلا







شاروك : هاي شتراني ..(شتراني تعني مرحبا)







أنا : يا الله .. مفيش فايدة .. يالا قدامي نلحق الباص







فينزل ويمشي ورائي مشيته الطفولية عندما يريد أن يثير غيظ البطلة أمامه بأفلامه القديمة







إن أحد أكثر أسباب إعجابي به هو جمال روح الطفل الذي بداخله







وخرجنا من المنزل ونزلنا السلالم وبالطبع هو لم ينزل علي السلالم وإنما نزل علي حوائط السلم







أنا : دلوقتي إنت حتيجي معايا المدرسة .. يعني حيبقي معايا زميلى والمدرسين مش حأبقي لوحدي .. يعني مش حأقدر أرد عليك







شاروك : بمعني؟






أنا : بمعني إني مش عايزاك تكلمني كتير عشان منساش نفسي وأكلمك وأبقي بكلم الهوا قدام الناس







شاروك : معنديش مانع مع إني عندي حل للمشكلة دي .. بس خلينا علي طريقتك لا حتكلم ولا حتحرك .. أنا حأروح أجيبلك تمثال الشمع بتاعي من لندن وأجي علي طول .. مش حتأخر







أنا : إستني .. حل إيه ... بجد عندك حل ؟







شاروك : أيوة .. مش لازم تكلميني بصوتك .. ممكن تكلميني بأفكارك







فتوقفت في وسط الطريق بعد ان ضربتني هذه الصدمة



أنا : إيه ؟ .. هو أنت كمان ممكن تقرا أفكاري؟؟؟؟؟







شاروك : مش كلها .. الأفكار العامة وإللي تسمحيلي إنتي إني أعرفها





ثم ينظر بعينيه إلي أعلي ويميل برأسه إلي ويقول





شاروك : مسألتيش نفسك أنا عرفت إسمك منين ؟




ثم نظر إلي وهو يبتسم إبتسامة إنتصار وقال




شاروك : شكلي أنا إللي حأفهمك مش العكس






ثم صار أمامي وقال





شاروك : يالا بسرعة عشان نلحق نركب متقفيش كده زي تمثالي





أنا : الظاهر إني وقعت في شر أعمالي ... ربنا يستر






ووصلنا لمحطتي ..





فوقفت مستندة علي سيارة مركونة ووقف شاروك بجواري وهو يستند بيديه عليها





وبالطبع راحت السيارات تمر أمامنا مثيرة للأتربة لترتطم بوجهينا







شاروك :الظاهر إن الهند مش الوحيدة اللى محتاجة لخطة إصلاح





أنا : مرحبا بك في مصر .. يالا باص المدرسة وصل ...بلاش مقالب قدام زمايلي





شاروك : ليه بتكلميني بالإسلوب ده .. ليه بتظني إني ممكن أحرجك





وصعدنا الباص وهو لا يزال يتكلم





شاروك : أنا عايز رد منك دلوقتي .. ليه قلتي كده ... ردي عليا أنا مش مجنون عشان أحرجك كده





فكاد الغيظ يفتك بي وأرد عليه و لكني تمالكت أعصابي ووجدت الحل المثالي هو أن أصدر كحة مصتنعة كي يصمت



لكنه لم يصمت فقلت في عقلي





أنا : أنا آسفة .. خلاص... خلاص ...





فهدأ وجلس بجواري بهدوء وقال





شاروك : شوفتي الموضوع سهل إزاي






فلم أستطع أن أخفي إبتسامتي فروحت أنظر من النافذة حتي لا يراني أحد







شاروك : هو الباص ماشي في الصحرا ليه هو إحنا مسافرين





أنا : لا بس مدرستى في مدينة من المدن الجديدة ... متقلقش





شاروك : وأقلق ليه .. ده أنتي بتدرسى مع أطفال مش أبطال كمال أجسام




انا:دة ابطال الكمال اجسام احم

شاروك:يعنى اية؟

انا:لا خليها مفاجاة.....







ثم راح يدندن I’m the best



وهو يرتدي نظارته الشمسية






ثم وصلنا ودخلنا من باب المدسة الخلفى

شاروك:هو احنا لية دخلنا من هنا؟

انا:علشان اطلع للمديرة بتاعت المدرسة واخد منها الاوراق بتاعت الاذاعة.

شاروك:لية هو مش انتى الى بتكتبى الكلام الى بتقولية

انا:لا انا مديرة مجموعة الاذاعة بتاعت المدرسة لكن مش انا الى بكتب الى هقولة

شاروك:ماشى....طيب لية؟

انا:يا ربى ....كفاية كلام انا تعبت

شاروك:اوكى....حاضر متزعليش نفسك

ثم دخلنا مكتب المديرة ودار معى الحوار التالى:

المديرة:اهلا بالهانم الى متاخرة

انا:انا اسفة معلش وبعدن هى ربع ساعة مش لازم اوصل 7بظبط

شاروك:هى بتتكلم كدة لية


انا(وعينى بها العاب نارية من الى قلتة):لو سمحت متتكلمش دلوقتى

وكانت اول مرة يشفنى وانا متنرفزة

المديرة:اتفضلى الورق

انا:هم كتار لية انهرضا

المديرة:اصل البنات خلاص مخها اتلحس بالى اسمة اية دة..... اة شاروخ خان

انا:ومالة يعنى شاروخ خان

المديرة:لا اصلى مش بحب اتفرج على افلامو اصلى بحس ان هو بارد جدا

فنظر فى عينى ليجد عينى شديدة الحمار وعلى وجهى علمات الغضب الشديد

انا(فى عقليى):انا اسفة بس متزعلش انا هتسرف بس متتكلمش انت خالص

فترك لية المجال

انا:يا ريت تلزمى حدودك فى الكلام عن الناس دى كدة اسمها وقاحة

المديرة:اة الى انتى بتقولية دة انتى نسيتى نفسك

انا:لا انا منستش نفسى ولا حاجة انتى الى نسيتى نفسك

المديرة لا انتى اتجننتى رسمى

انا:احترمى نفسك ويا ريت تفكرى ان انا بقيد اخرج دلوقتى اقول فى الاذاعة كل الى انتى قلتية

شاروك:خلاص....انامش زعلان انتى كدة هضيعى نفسك

انا(فى عقلى):بس لو سمحت

المديرة:بقى كدة طيب انتى مرفودة من ادارة الازاعة ومرفودة لمدة اسبوعين ومشفش خلقتك غير وانتى معاكى ولى امرك

شاروك:شفتى اهى رفدتك

انا:بقى كدة طيب شوفى انا هعمل اة فيكى يا ....سيت المديرة

فخرجت من المكتب وانا هتجنن وعينى زى ما يكون انفجر فيها بركان ذهبت الى منصة الاذاعة واخزت الميكرفون

انا:يا بنات سيادة المديرة كانت بتشطم شاروخ خان ولما دفعت عنة قلتلى انى اتجننت ولما دفعت عن نقسى رفدتنى لمدة اسبوعين وقلتلى مشفش خلاتك غير لما يكون معاكى ولى امرك

فردت مدرسة الالعاب وقالت:يعنى اية دة هو احنا علشان بندافع عن حد بنحبة نترفد

وفى الحظة دية دخلت صابة المدرسة

وقالت:مين الى اترفد واتشتم

انا(وكلى صقة):انا الى اترفت وانا الى اتشتمت وانا الى دافعت عن الشخص االى احنا كلنا بنحبة

فخرجت المديرة لتدافع عن نفسها وقبل النطق باى شى

قالت لها صاحبت المدرسة انتى مرفودة

فابتسمنا جميعن وبالاخص شاروك خان ونظر فى عينى وقل

شاروك:انا متشكر

انا:لا شكر الى على واجب بس اليوم كدة ضاع خالص انت هتمشى

شاروك:لا اصل جورى مسفرة وانا واخد اجازة وهى مش رجعة دلوقت خالص

انا:كويس علشان تعد معية كتير




فزهبنا الى المنزل واكلنا وزهبت لشراء بعض الخضروات


وبعد فترة قلى انا لازم امشى دلوقتى




انا:مفيش مشكلة

شاروك:السلام عليكم

انا:وعليكم السلام ورحمت الله وبركاتة

وبعد ان تلشا من امامى

ينهر اسود انا مكنتش عرفة انى بحب شاروك لدرة انى كنت هترفد بسببة

فاخرجتنى امى من افكار وقال:هو مين الى كان هيترفد؟

فحكيت ليها على الى حصل فابتسمت وقالت:على فكرة الجنان مش جديد عليك

وخرجت وقبل غلق الباب قالت: تصبحى على خير يا عاشقة الكنج



حد عايز شوية كركدية من النوع المفتخر بتاعي


 
التعديل الأخير تم بواسطة اميرة الاحلام ; 07-02-2010 الساعة 12:30 PM

رد مع اقتباس
قديم 07-02-2010   #5
عضو جديد عندنا


الصورة الرمزية سوسو
سوسو غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 164
 تاريخ التسجيل :  Jul 2010
 أخر زيارة : 07-03-2010 (11:14 PM)
 المشاركات : 4 [ + ]
 التقييم :  10
لوني المفضل : Cadetblue
افتراضي



ياه بتحبية لدرجة انك دافعتي عنة قدام مديرة المدرسة

يلا كميلها انتى مستنى اية كمليها


 

رد مع اقتباس
قديم 07-06-2010   #6
مشرفة قسم :- مشاهير عندنا
Rini


الصورة الرمزية Rita
Rita غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 5
 تاريخ التسجيل :  Jun 2010
 أخر زيارة : 06-02-2012 (07:00 AM)
 المشاركات : 1,468 [ + ]
 التقييم :  15
 الدولهـ
Morocco
 الجنس ~
Female
لوني المفضل : Fuchsia
افتراضي



ييييييييييييييييييياy


 
 توقيع : Rita



t'as pas le droit de me dire non parce que je suis aussi un humain ...

j'ai pas de vrai amis dans ma vrai vie parceque je ne pense jamais si il ya des vrai amis !

mais j'ai une vie juste une petite vie ou je peux regarder mes reves les plus beaux
مواضيع : Rita



رد مع اقتباس
قديم 07-06-2010   #7
:-X-: مشرفة سابقة عندنا :-X-:
Love Ian


الصورة الرمزية اميرة الاحلام
اميرة الاحلام غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 85
 تاريخ التسجيل :  Jun 2010
 أخر زيارة : 08-03-2013 (02:14 PM)
 المشاركات : 1,416 [ + ]
 التقييم :  135
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
 SMS ~
عاشقه ايان
لوني المفضل : Black
افتراضي



ايه اكمل ولا لا


 

رد مع اقتباس
قديم 07-07-2010   #8
:-X-: مشرفة سابقة عندنا :-X-:


الصورة الرمزية Small Angel
Small Angel غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 31
 تاريخ التسجيل :  Jun 2010
 أخر زيارة : 11-27-2013 (10:19 PM)
 المشاركات : 1,080 [ + ]
 التقييم :  146
 الجنس ~
Female
لوني المفضل : Cadetblue
افتراضي



كملى طبعا بس مسلمتليش علية هوريكى


 
 توقيع : Small Angel





رد مع اقتباس
قديم 07-07-2010   #9
:-X-: مشرفة سابقة عندنا :-X-:
Love Ian


الصورة الرمزية اميرة الاحلام
اميرة الاحلام غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 85
 تاريخ التسجيل :  Jun 2010
 أخر زيارة : 08-03-2013 (02:14 PM)
 المشاركات : 1,416 [ + ]
 التقييم :  135
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
 SMS ~
عاشقه ايان
لوني المفضل : Black
افتراضي



الحلقة الرابعة



عدت لدراستى وانا في كامل نشاطي رغم شرود فكري وصرت أرجو من عقارب الساعة أن تسرع حتي ألقاه ونكمل الحلم الوهمي وأري إلي أين سيأخذني ...



وإنتهت ساعات الدراسة وجلست بجوار النافذة كالعادة أراقب لقاء الطبيعة بمظاهر حضارة الإنسان في الطريق المملوء بالمباني التي لازالت تحت الإنشاء ... ووضعت السماعات بأذني وصرت أسمع أغنية لشاروك من فيلم "فير زارا "

(طبعا كلكم عارفينها...اللى كلماتها بتقول رغم العقبات ياحبيبتى فأنا هنا)



وإذا بمن يلصق وجهه بنافذة الباص وجسده معلق رأسا علي عقب

شاروك : مي ياهاهو .. ياهاهو .. ياهااااا



كاد قلبي أن يتوقف ... ولا أعلم كيف تمالكت أعصابي ولم يبد مني سوي إنتفاضة بسيطة لم يلحظها أحد .. فقد تخيلت أن يظهر بجواري أو عندما أترجل من الحافلة ولكن يبدو أنني نسيت أني أتعامل مع ساحر بوليوود



وصرت أحادثه بأفكاري ..

أنا : لا حول ولا قوة إلا بالله .. لازم أبتدي أخد مهدئات



شاروك : مالك يافارسة ... أنتي شغلتي أغنية بقول فيها أنا جيت فكان لازم أجي .. بسيطة جدا



ثم يختفى بسرعة البرق ويظهر بنفس اللحظة فى المقعد المجاور لي داخل الحافلة ليفزعني مرة أخري ويكمل





شاروك : بتتظاهري إنك مش مجنونة بحبي وإنتي بتسمعي أغنية ليا وحتي أعدتي في الباص في فيلمي الأخير بتقلديها



أنا :أنا مبقلدكش إنت إللي سرقت الأعدة دي مني عشان الدور ينجح



فيبتسم إبتسامة بسيطة ويقول

شاروك : معني كده إن دماغك ...( ويشير بإصبعه بشكل دائري بجانب رأسه ) زيي البطل



أنا : بما إني شايفاك قدامي دلوقتي يبقي أكيد دماغي مبقاتش سليمة أبدا



فإتسعت إبتسامته وأبقي عينيه تنظر لأسفل خجلا .. وفجأة تحولت هيئته



فبعد أن كان شعره مصفف ولامع أصبح عادي وينزل علي عينيه



وبشرته ظهرت بها بعض التجاعيد الخفيفة وظهرت علامة كونه كائن ليلي تحت عينيه



وأرتدي نظارته الطبية وصمت برهة ثم نظر إلي وقال



شاروك : ها ..كده كويس؟



وترتسم علي وجهي إبتسامة طفولية وأقول



أنا : صدقني .. دي مجرد البداية ياروكا...



فيبتسم مرة أخري .. ثم يقول



شاروك : روكا .. روكا مين؟ (كون روكا ؟ بالهندي عشان تحسوا بالوهم معايا)



أنا : سيادتك ... أنا معرفش أكلم حد عزيز عليا و أندهله بإسمه .. لازم أدلعه



شاروك : بس أنا عمري ما حد ندهلي بإسم غير إسمي



أنا (بكل ثقة) : يبقي تتعود .. ده الوهم بتاعي .. يبقي تمشي علي القواعد إلي أحطها أنا بخيالي المريض



شاروك : ده أنتي مجنونة رسمي..



أنا : وأنت غامض جدا ... ودا جزء كبير من سحر شخصيتك

ثم يعمنا الصمت ثانية ونتأمل الطريق



يقترب منزلي فأهم بالوقوف لأنزل من الحافلة ولكن شاروك يأبي أن يتحرك من مكانه



أنا : إحنا رجعنا تاني ولا إيه .. وسع لو سمحت .. شكلي حيبقي وحش قدام الناس لو وقفت ومنزلتش



ويكتفي شاروك بالإبتسام ويشفق علي ويكف عن إغاظتي ويقف هو الآخر ليخلي لي الطريق


فأترجل من الحافلة لأجده أمامي حاملا في يده زهرة حمراء صغيرة وهو يضع يده الأخري خلف ظهره .. فأكتفي أنا الآخري بالإبتسام وأقول بعد إنطلاق الحافلة



أنا : أنا شكلي خلاص حتعود وحأخد مناعة من هزارك ده



فيقدم ليا الزهرة الأخري التي كان يخفيها بيده الآخري ويقول



شاروك : معايا مش بس صعب .. دا مستحيل



أنا : طب يالا يادون نروح بدل ما الناس تلاحظ الجنان ده



فنعود لمنزلي في هدوء وأعد لنفسي المائدة لأتغدي فيأتي إلي ويسألني



شاروك : أمال فين طبقي ؟ هو ده الكرم المصري ؟



أنا : لا دا البخل بتاعي لوحدي .. هو الوهم بياكل كمان ؟



داحنا بنتمني إنك تاكل حاجة غير التندوري تشيكن إللي مواراكش غيرها دى .. علي الأقل متفضلش خاسس كده دايما وتتعب قلبنا عليك



شاروك : أمال أبقي تخين زييك (لعلمكم هو كان شايف كدة علشان الهدوم بس انا والله كلى على بعضى مجبش 36كيلو)



فتنبئ عيني عن قرب إنفجار فوهة بركان



شاروك (متوترا ) : أنا مقصدش ... يعني بس أنتي المفروض تفكري إنك تخسي شوية .. لأن ده صحي أكتر ..و ..و



أنا : أعد



شاروك : إيه؟



أنا : أعد ..


فيحس بأنه أغضبني فيحاول بعينيه أن يستشف من تصرفاتي أثناء تناولى الطعام أنا غاضبة لأي درجة



فأستمر بتناول غدائي بمنتهي الهدوء .. دون أن أنظر إليه

ثم أنظر مباشرة لعينيه وأقول



أنا : التعليق إللي قلته عني من شوية ..



أنا (وترتسم علي وجهي إبتسامة خبيثة ) : كان غلط جدا وانا عيزة اقولك انك شايفنى كدة علشان الهدوم فهمت .. ومتقلقش أنا متضايقتش .. بالعكس أنا فرحت إنك بقيت بتعاملني بطبيعية من غير رسميات وبتحاول تغيظني كمان وكأننا إخوات



شاروك (مبتسما ) : إنتي فعلا عقربة



أنا : تلميذتك .. يالا بقي عشان حصلي ونعد مع بعض نكمل فيلم

Phir Bhi Dil Hai Hindustani

عشان أنا شوفت نصه بس من يومين



شاروك : فرصة إني أشوف ردود فعلك عليه .. مع إني مبحبش أتفرج علي أفلامي



أنا : طبعا عشان أنت ناقد ذاتي لاذع .. فمش حتستمتع بالمشهد وحتفضل تنتقد أدائك فيه وحتحس بالعجز إنك متقدرتش تغيره دلوقتي دى صفة أى مبدع لأنك فى كل لحظة بتكتسب خبرة جديدة تخليك تبدع نفس المشهد بمليون طريقة مختلفة ..




بس برضة حتعد تتفرج معايا عليه



شاروك : اهو انا دلوقتي بس حسيت بالعجز



أنا : تصحيح .. ده مش عجز.. ده قهر



شاروك : طب يالا يالا .. قبل ما وقتك يخلص



ونجلس لنشاهد الفيلم سويا وترمقنى أمى بنظرتها الغاضبة المعتادة ثم تقول جملتها اليومية



والدتى : هى دى بقت حياتك ترجعى م المدرسة تعدى عالمخروب ده ...براحتك



فأتجاهل تعليقها كالعادة لأن الشرح لا يجدى وأستمر بالمشاهدة فتتركنى لتنام ..



ويأتي مشهد مؤثر له وهو يتلقي ضرب عنيف



أنا : لازم تتضرب ضرب موت في كل فيلم .. حتي

Rab Ne Banadi Judi

الفيلم الرومانسي إللي طلعت فيه موظف عادي بيتجنب المتاعب صارعت مصارع سومو في آخره عشان تكسب رحلة



شاروك : كان لازم سوري يعبرلها عن حبه ويوريها إنه ممكن يضحي بنفسه عشان نظرة سعادة واحدة في عينيها ..



أنا : طيب سيبني أركز عشان أدائك بيحلو



شاروك محدثا نفسه : دى مجنونة بجد



ثم يأتي مشهد النهاية الذي يتحقق به النصر له ثم تطلب البطلة الزواج منه



أنا : وصل بيك الجبروت إنك تخليها هي إللي تطلب إيدك .. تصدق إنك مستفز



شاروك (وهو يضحك لأول مرة أمامي ) : مش ممكن ردود أفعالك العجيبة دى ..





أنا : أنا عاوزة أوريك رد فعل أي بنت "عربية بالذات" بيتحرق دمها لما تشوف مشهد زي ده



شاروك : طيب .. سيبك من كل ده .. رأيك إيه في الفيلم؟



أنا : قضية مهمة جدا .. التناول ضعيف حبتين من جانب التنفيذ بس كويس جدا بالنسبة لتوقيت إنتاج الفيلم ... بس

أولا وأخيرا كفاية إن أنت بطل الفيلم عشان يبقي أحلى فيلم بالنسبة لى



شاروك : غريبة إنك بتعرفي تجاملي كويس



أنا : أنا مش بجامل أنا بحاول دايما أقول الحقيقة حتي لو كانت حتضايق الناس بس بإسلوب ميجرحش ... عشان أنا أحب إن الناس تعاملني بنفس الإسلوب



شاروك : يعني مش حتزعلي من صراحتي معاكي



أنا : لا طبعا يمكن ده سبب تخيلي ليك .. عشان أواجه نفسي بعيوبي عن طريق إنسان بعزه وعمري ما أزعل منه غير عشانه ..



شاروك : يعنى إيه بتزعلى منى عشانى؟



أنا : يعني عشان بعتبرك إنسان مهم في حياتي بتضايق لما بتعمل حاجة تأذيك.. زي شرب السجاير

فيصمت قليلا ثم يقول دون ان ينظر إلى


شاروك : بصي أنا تعبت من الموضوع ده ومش عايز أتكلم فيه تاني مع أي حد .. وأنا لازم أمشي دلوقتي



فيتركني ويذهب إلي النافذة ليهم بالرحيل .. ثم يتوقف ويعود قائلا



شاروك : أنا مقصدش إني أكون وقح معاكي أنا بس تعبت من المناقشات دي



أنا : وأنا قلتك عمري ما أزعل منك .. إنت أكتر إنسان رقيق وحنون ومهذب شوفته في حياتي ..

بس أنا لازم أفهم معاك السبب في عصبيتك من مناقشة الموضوع ده ... وهو إنك أنت تعبت من فشلك إنك تبطلها بس أنا مش مقتنعة إنك فشلت أنت لو كانت عندك الرغبة بجد كنت حتنجح زي مانجحت في كل حاجة سعيتلها ..



شاروك : فارسة .. سامحيني بس أنا مش عايز أتكلم دلوقتي ..



أنا : متزعلش مني..أنا محبش أشوف نظرة حزن في عينيك بره الشاشة .. وبعدين أنا حذرتك إني رذلة ورخمة وغبية أنت نسيت ولا إيه



شاروك (مبتسما) : لا أنتي مش غبية .. أنتي رخمة بس..وعمتا إنتي أختي دلوقتي ولازم أستحملك



أنا : تصحيح بسيط....بنتك الكبيرة



شاروك : تقصدي إيه ؟



أنا : أقصد انى اكبر من ابنك بسنا وحدا يا روكا



شاروك : أنا في الأربعينات بس شكلي يبان في العشرينات .. المشكلة في اللي في العشرينات وشكلها عالمعاش



أنا (وأنا أجز علي أسناني غيظا ) : روووكا .. إركب الريح وروح


شاروك يبتسم ويخرج من النافذة ثم يستند بيديه عليها ويقول



شاروك : اه .. متنسيش تبدأي دايت



أنا : جرررررررررررررررررررررر





فيحلق في السماء مبتعدا .. وأظل أنا أنظر للنافذة وأنا لا أستطيع أن أوقف عضلات وجهي عن الإبتسام ثم أفكر بأني لم أعد أستطيع أن أعرف من منا الذي يحتاج للمساعدة


الواهمة .. أم الساحر؟؟؟









شكل عم إبراهيم غش الكركدية المرة دي .. ياعم إبراااااهيييييييم


 

رد مع اقتباس
قديم 07-07-2010   #10
:-X-: مشرفة سابقة عندنا :-X-:
Love Ian


الصورة الرمزية اميرة الاحلام
اميرة الاحلام غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 85
 تاريخ التسجيل :  Jun 2010
 أخر زيارة : 08-03-2013 (02:14 PM)
 المشاركات : 1,416 [ + ]
 التقييم :  135
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
 SMS ~
عاشقه ايان
لوني المفضل : Black
افتراضي



اة معلش نسيت اقلة ان دودو بتسلم عليك

الحلقة الجيا انشاء الله


 

رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
ملك, بوليوود, خان, شاروخ, شاروخان, قاتلة, كيف

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
بوليوود تسأل عيون مصرية* عندنا - منتدى نجوم بووليود - منتدى مشاهير بوليوود - محبين بووليود 47 08-15-2011 09:04 AM
ماذا تعني كلمة بوليوود؟؟ - ماهي بوليوود ؟؟... تعآلو نعرف يعنى ايه !! Senyorita Nany عندنا - منتدى نجوم بووليود - منتدى مشاهير بوليوود - محبين بووليود 7 07-25-2011 05:43 PM
طعنات قاتلة!!!!!!! هنوءة عندنا - حوار عام - مواضيع عامه - نقاش وحوار 4 02-18-2011 03:06 AM
لحظة صمتــــــ قاتلة ــــت ملاك عندنا - بوح الاعضاء - خواطر حب و رومانسيه - عذب الكلام والكلمات 6 09-13-2010 01:03 AM


الساعة الآن 06:11 PM بتوقيت مسقط


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.3.0 Designed & TranZ By Mo23K
HêĽм √ 3.1 BY: ! ωαнαм ! © 2010
شاروخان - هيرتيك روشان - سلمان خان - شاهيد كابور - عامر خان - اكشاى كومار - اميتاب باتشان - ابيشيك باتشان - سيف على خان - جون ابراهام - فاردين خان - ارجون رامبال
اشواريا راى - كاجول - بريتى زينتا - كارينا كابور - راني موكرجي - بريانكا شوبرا - كاترينا كيف - امريتا راو - ايشا ديول - كريشما كابور - ديبيكا بادكون - لارا داتا - ايشا تاكيا
ايان سومرهالدر - مايلي سايروس - سيلينا جوميز - اشلي تسديل - جاستن بيبر - جوناس براذر - جينسن اكليس - بول ويسلى - انا لاين ماكورد - كاتى بيرى - ميراندا كوسجروف
:. منتديات عندنا .:
RSS RSS 2.0 XML MAP HTML